2min

Ingenico Group laat middels een persbericht weten over de lancering van Ingenico One. Dit omni-channelpakket belooft het managen van diverse verkoopkanalen te vereenvoudigen, meer inzicht te bieden in de prestatie van deze kanalen en tijd en moeite te besparen. Daarbij wordt één opstart- en contractomgeving voor fysieke en digitale betaaloplossingen en support- en rapportagetool geboden.

Het portfolio van de Full Service betalingsverwerking zal veel verschillende betaalmethoden omvatten. Met Ingenico One moeten rapportages geoptimaliseerd worden. De tool biedt namelijk één overzicht van alle transacties, ongeacht het verkoopkanaal waar ze plaatsvonden. Bovendien moet er een verbeterd inzicht in consumentengedrag op de diverse verkoopkanalen gerealiseerd worden.

Volgens Ingenico Group vinden bedrijven die hun producten online en fysiek aanbieden het vaak een uitdaging om deze verschillende verkoopkanalen te integreren in één organisatiestructuur. Doorgaans wordt elk kanaal apart beheerd, zo geeft Ingenico aan. Dit leidt tot inefficiënt management en maakt het voor de financiële afdeling lastiger om diverse bronnen van inkomsten te combineren.

Resultaat

Met Ingenico One krijgen bedrijven dus toegang tot één geïntegreerde oplossing die fysieke en online transacties samenvoegt in één enkele fondsenoverdracht en één verzamelrapport. De financiële stromen voor alle kanalen worden daarbij beheerd door Ingenico. Ook biedt de tool één contract voor alle kanalen, zodat winkeliers niet meer contracten af te hoeven sluiten voor de verschillende kanalen. Eén contactpunt is voortaan voldoende voor vragen over betalingen of support.

Tot slot belooft Ingenico met zijn Full Service-aanpak verkopers in staat te stellen uit te breiden naar nieuwe markten, zonder lokale vestigingen of buitenlandse rekeningen te hoeven openen. Regionale experts geven inzicht in de online betaalmethoden die in bepaalde landen of regio’s de voorkeur hebben. Overigens is het altijd en overal kunnen betalen een belangrijk punt voor Ingenico. In een gastblog noemde Joe Leija, General Manager North America Ingenico ePayments, dit de toekomst van betalingen en klantbeleving.