1 min

Tags in dit artikel

,

Facebook wil zich meer richten op het tonen van interessante nieuwsberichten, dan enkel vermakelijke content van haar gebruikers. Ontwikkelaar Varun Kacholia kondigde gisteren op Facebook’s blog aan dat de sociale netwerksite werkt aan een nieuw algoritme om dit te spoedig te realiseren.

Facebook-ontwikkelaar Varun Kacholia bericht dat steeds meer gebruikers vanuit de sociale netwerksite nieuwsberichten hebben gevonden. Zo zou het afgelopen jaar het verkeer vanaf Facebook naar sites van media met 170 procent zijn toegenomen.

Door het vernieuwde Nieuwsoverzicht binnen Facebook wordt het meer relevante nieuws bovenin het overzicht geplaatst. Dit zal voornamelijk opgaan voor de mobiele gebruiker. In de praktijk betekent dit dat nieuwsberichten van een hoge kwaliteit hoger in het overzicht worden geplaatst, dan bijvoorbeeld grappige foto’s of video’s.


Uit een onderzoek van Facebook zou namelijk blijken dat haar gebruikers meer waarde hechten aan links naar hoogwaardige artikelen over actuele gebeurtenissen of hun favoriete sportteam, dan het nieuwste grappige plaatje.

Vorige week werd al bekend dat Facebook een zogeheten later lezen-functie aan het testen is. Hiermee zal het mogelijk zijn om links naar nieuwsberichten op te slaan, om ze vervolgens op een later moment te lezen. Deze functie sluit aan op de visie van de sociale netwerksite om een meer gepersonaliseerde inhoud te bieden.