1 min

Tags in dit artikel

, , ,

BackStream, the digital delivery company, heeft een proeftuin ontwikkeld voor de volgende generatie mobiele toestellen. Dit biedt BackStream en haar klanten de mogelijkheid nu al de toepassingen voor de volgende generatie mobiele toestellen te testen. Bijvoorbeeld het downloaden en bekijken van videostreams, websurfen, of videotelefoniegesprekken. Ondanks de vertragingen en moeilijkheden bij het uitrollen van “derde generatie” (3G) mobiele Internet diensten blijft het potentieel groot volgens een recent onderzoek van de International Telecommunications Union (ITU). Volgens onderzoeksbureau Jupiter Media Matrix wordt in 2006 twee maal zoveel uitgegeven aan content op mobiele toestellen dan via personal computers.

Bij de proeftuin wordt met name gekeken naar de mogelijkheden naar het in rekening brengen van gebruik (billing) en het op maat maken van content (personalisatie). Er blijkt veel interesse te zijn vanuit de “brands”. “Wij merken dat brands steeds vaker digitale content gebruiken om interactieve relaties op te bouwen met hun klanten” stelt Willem-Jan Schutte, oprichter en CEO van BackStream.

Brands hebben allen te maken met een teruglopende loyaliteit van klanten. Consumenten blijken nog maar in 35% van de gevallen een sterke relatie met het merk te hebben. “Ons content distributie platform is een aantrekkelijke tool om de klant loyaliteit te verhogen” aldus Schutte. “Tevens biedt het mogelijkheden om meer omzet te genereren door de mogelijkheid van content billing”.