2min

Tags in dit artikel

, , ,

ilse media en Gouden Gids BV zijn een strategische samenwerking aangegaan. Hiermee zet ilse de eerste stap in het ontsluiten van lokale informatie, in dit geval de directory service van de Gouden Gids®. ilse maakt een vertaalslag van zoekresultaten naar aanbieders van producten en diensten.Gouden Gids BV wil met deze samenwerking gebruikers sneller en gerichter leiden naar de leveranciersgegevens uit gouden Gids.nl Indien een gebruiker van de zoekmachine van ilse een zoekwoord ingeeft, verschijnen niet alleen de door ilse gevonden relevante resultaatpagina’s, maar nu ook relevante resultaten uit de Gouden Gids. Deze resultaten worden in een apart window weergegeven. De resultaten van de Gouden Gids zijn in eerste instantie op nationaal niveau. Een bezoeker kan zijn zoekgebied ook verfijnen of verkleinen door binnen één of meer regio’s te zoeken.

Met het ontsluiten van meer ‘lokale informatiebronnen’ wil ilse haar gebruikers nóg beter van dienst zijn. De integratie van deze lokale informatie zal niet alleen voor ilse succesvol blijken, maar ook voor de Gouden Gids. Paul Molenaar, algemeen directeur van ilse media, noemt de samenwerking met Gouden Gids een belangrijke eerste stap: “Nu de nieuwe zoekmachine is gelanceerd hopen we op deze manier samen te werken met veel informatieleveranciers. We verwachten nog voor het einde van de maand nieuwe samenwerkingsverbanden te kunnen melden".

Dick Ahles, Algemeen directeur van Gouden Gids BV, “Door deze combinatie van diensten kan de gebruiker optimaal gebruik maken van de mogelijkheden die het internet te bieden heeft. Algemene informatie over bijvoorbeeld een product vindt je bij ilse, wil je meer weten dan kom je terecht bij de bedrijven in de Gouden Gids. Handiger kan bijna niet”. ilse verwacht eind maart de resultaten van de Gouden Gids® te hebben geïmplementeerd in de ilse zoekmachine.