, , , , , , , , , , , ,

Conclusie

Hoewel Far Cry 2 niet door iedereen goed ontvangen werd, weet ik bijna zeker dat de meeste fans dit deel weer goed zullen keuren. Je krijgt de controle over Jason Brody, die zijn vrienden moet redden en koste wat het kost daarbij zijn twee grootste vijanden Vase en Hoyt wil uitschakelen. Dit verhaal speelt zich af op twee immens grote eilanden, die weer boordevol vijanden zitten. Door middel van veroveren van outposts en zendmasten te activeren kan je controle krijgen over het eiland en door middel van het jagen kan je je personage verbeteren. Ook het levelsysteem middels een tatoeage is erg leuk bedacht en naarmate deze groter wordt, zal je ook sterker worden.

Daarnaast weet Ubisoft een unieke co-op neer te zetten, die zeker niet verkeerd is om met vrienden te spelen. Mede door het speciale verhaal en het nieuwe eiland wat hiervoor beschikbaar is gesteld, lijkt het alsof je een totaal ander spel aan het spelen bent. Ook de multiplayer is erg interessant, maar op moment van schrijven zijn de servers nog hopeloos te noemen. Ik hoop dat dit de toekomst beter wordt en misschien als meer mensen het spel hebben gekocht zal dit allemaal wel wat beter gaan.

Persoonlijk vond ik Far Cry 3 een unieke ervaring en mede door de combinatie van sfeer en een goed verhaal was het moeilijk om te stoppen met spelen. Met dit deel heeft Far Cry zichzelf weer tussen de “Triple A"-titels gezet en het is niet de vraag of er een deel vier komt, maar meer wanneer dit deel er gaat komen. Voordat het zover is valt er nog genoeg te beleven op de tropische eilanden om een aantal weken zoet te zijn.
9.3
  • Immens grote wereld;
  • Verschillende eilanden voor campaign, co-op en multiplayer;