, ,

Racen met het Wii-Wheel

Wii Wheel

Afgelopen juli konden we het Wii-Wheel voor het eerst zien op de E3, toen zei Nintendo dat het toevoegen van het stuurtje een heel nieuwe spelervaring bieden. Maar Mario Kart was een beetje ondergesneeuwd, want Nintendo kwam met meer grote titels, zoals Super Smash Bros. Brawl en ook met WiiFit. Maar toen Mario Kart eenmaal uitkwam, was het spel wel binnen de kortste keren uitverkocht en ontstonden er leverperiodes die opliepen tot acht weken.

Wii Wheel

De game algemeen

Het spelprincipe is niet veranderd, je kiest je favoriete figuur en de favoriete auto of motor en je zet alles op alles. Wanneer je denkt te winnen door alleen gebruik te maken van racevaardigheden heb je pech, want bij dit spel moet je ook gebruik maken van de daarvoor bestemde wapens. Dit levert soms wel de hectische beelden op, wanneer je tegen glibberige bananen rijdt, inkt op je scherm krijgt en dan ook nog eens door een kogel van de weg af wordt geduwd. Het spel is voor de beginnende gamer een goede game maar ook voor de doorgewinterde gamer een uitdaging.

Motoren

Wat was dat dan weer? Zag ik het goed? Ja dat zag ik goed. Het is nu eindelijk mogelijk om met motoren te racen. Motoren zijn een zeer leuke toevoeging, ze bieden nieuwe gameplay en een aantal nieuwe mogelijkheden om je zelf te versnellen. Het is namelijk zo dat je met motoren de mogelijkheid hebt om een wheelie te maken. Je geeft je stuur een klein zwiepje omhoog om vervolgens op je achterwiel te gaan rijden en een kleine boost te ontvangen waardoor je net weer wat sneller optrekt dan je gewoonlijk zou doen. Motoren vind ik zelf niet erg prettig rijden aangezien je helemaal opnieuw moet leren rijden, maar desalniettemin is het een zeer leuke toevoeging aan het spel.