Review: Facebreaker

Inleiding

EA heeft sindskort een nieuwe gameserie gelanceerd, te weten de Freestyle serie. De games in deze serie zijn zogenaamde over-the-top sportgames. De eerste game in deze serie is Facebreaker en in deze review nemen we het spel onder de loep. Na het opstarten van de game zie je meteen een cartoon-achtige vormgeving, deze deed mij denken aan een spel als Team Fortress 2. Voor mij niet echt de sfeer die bij een vechtgame past, maar ondanks deze kleine teleurstelling is het tijd om te gaan boxen.

Round 1: bokser selecteren


Je begint natuurlijk met het uitkiezen van een bokser. Alle boksers hebben dezelfde wazig blik in hun ogen. Zo is er een half-stonede Jamaicaan, een Joker-achtig figuur die gezichtjes heeft getekend op zijn bokshandschoenen en een bijna vierkante Russische ex-militair.

Review: Facebreaker

Round 2: besturing


Na het kijken van een tutorial over de besturing kan er in ieder gesteld worden dat EA de besturing zo simpel mogelijk heeft gehouden. Ook al heb je geen enkele ervaring, je kunt zo met deze besturing overweg.

Twee knoppen voor hoge en lage stoten, één om tegenstanders te gooien en de triggers om stoten te ontwijken of te pareren. Combo’s van rake stoten achter elkaar laden bovendien een metertje op, waarmee je steeds krachtigere aanvallen kunt uitdelen.


Final Round: het gevecht


In het gevecht moet je echt met je triggers werken, hiermee kun je een aanval blokkeren en dan is je tegenstander even verward. Als dit gebeurt moet jij toeslaan. In het gevecht kun je de tegenstander zo drie keer vloeren door zijn energiebalk leeg te slaan, of door de facebreaker uit te voeren. Dat laatste is alleen mogelijk als een speciale balk vol is, door een bepaalde hoeveelheid klappen uit te delen zonder er zelf eentje te incasseren.

Table of contents