Graphics, geluid & multiplayer

In deel 2 van The Godfather is dezelfde game-engine gebruikt als voor het eerste deel. Ik ben niet te spreken over de graphics en vind ze ook erg slecht voor een spel dat anno 2009 uitkomt. Andere games als Killzone 2 hebben aangetoond dat de PS3 tot veel meer in staat is. Behalve dat er dus een oude engine gebruikt wordt, ziet de omgeving er ook allemaal wat somber en kaal uit. Ook de auto’s en personen in het spel zien er hetzelfde uit en hebben bijna geen detail. Ook de bewegingen van de personen en de auto’s zijn wat houterig en dat is erg jammer. Er zijn overigens niet alleen maar minpunten, de explosies zien er nog redelijk uit maar daar blijft het ook bij.

Het geluid in The Godfather 2 is wel goed te noemen, dit omdat de stemmen vaak goed klinken en goed synchroon lopen met de mondbewegingen van de personages. Net als in de film klinken de personages als echte gangsters en dat geeft je toch weer de indruk dat je echt in een maffia-game zit. Heel af en toe wil het wel eens voorkomen dat het geluid niet synchroon loopt, maar dit komt bijna niet voor. Ook de wapens en de explosies klinken goed. De muziek is verder ook goed en zorgt voor een goede sfeer in het spel.

Net als de singleplayer is ook de multiplayer wat achterhaald, zo zijn er maar een beperkt aantal spelmodi. Er is een deathmatch en een modus waar je de kluis van je tegenstander moet kraken. In de multiplayer kun je wat extra centen verdienen die je in de singleplayer weer kunt gebruiken. Maar meer als dit is er niet en je bent er gauw op uitgekeken.