Review: Transformers: Revenge of the Fallen

Gameplay

Transformers: Revenge of the Fallen is een third-person-action game, wat wil zeggen dat je altijd een goed overzicht hebt over het speelveld. De camera is vrij te besturen, dus daar zal je alvast geen problemen mee hebben. Dat kan echter niet gezegd worden van de besturing. Je kunt namelijk door het speelveld razen in drie modes: als ‘gewone’ robot, in wapenmodus en als voertuig. Het is echter zo dat je om één van de twee laatste modes te activeren je de bijhorende trigger moet inhouden. Voor de wapenmodus is dat allemaal nog prima te doen, maar dat ligt net een beetje anders als je ervoor kiest om rond te sjezen in een voertuig. Bij het indrukken van de trigger gaat je voertuig namelijk automatisch full speed door het landschap rijden, waarna je zelf moet aanvoelen hoe je de snelheid van je voertuig afbouwt of aanpast. Dat is erg tricky en dat maakt dat het heel wat aarde in de voeten heeft voor je vlotjes overweg kan met deze game.

Review: Transformers: Revenge of the Fallen

Toch loont al die moeite: na een tijdje kan je heel erg gave dingen met je robot doen, zoals in één vloeiende beweging overgaan van voertuig naar robot, met een vernietigende melee-attack als kers op de taart. Deze zogenaamde ‘advanced melee-attacks’ geven je een gevoel van macht en zijn een knappe toevoeging aan de game. Op gewone face-to-face gevechten hoef je echter niet te rekenen: andere Transformers stuiven weg als ze nog maar een flard van jouw geur opvangen. De AI van de game gaat ook op andere punten de mist in: zo zal een door jou in het nauw gedreven Transformer soms zomaar een gebouw beklimmen, maar net in die positie is je vijand het zwakst. Terwijl ze aan het klimmen zijn kunnen ze namelijk niet aanvallen. En als ze al de top van het gebouw bereiken, dan blijven ze daar gezellig staan, waardoor jij met wat eenvoudig springwerk en een vleugje homing missiles de vijand in no-time tot schroot hebt herleid.

Review: Transformers: Revenge of the Fallen

Maar laten we eerlijk zijn: hoe beter je wordt in de game, hoe makkelijker je die tekortkomingen over het hoofd ziet. Vaak is de game heerlijk breinloos en is jouw enige doel het afmaken van de tegenstand, al dan niet aangevuld met wat kleinere missies. Dat zorgt voor een boel fun en door het systeem van medailles blijft de game uitdagend. Hoe beter je namelijk presteert, hoe meer unlockables vrijkomen etc. De eerlijkheid gebiedt ons echter te zeggen dat wat meer variatie de game goed zou gedaan hebben.

Review: Transformers: Revenge of the Fallen
Bron:Techzine Redactie