, , ,

Eerste indruk

Mijn eerste indruk van het spel. Ik zal er denk ik anders tegenaan kijken als de meeste personen. Ik game namelijk helemaal niet vaak, en als ik dan toch ga gamen is dit niet echt het type spel wat ik uit zal kiezen. Ik heb mezelf dan wel voorgenomen deze action-adventure game met een frisse blik te gaan bekijken, om er een goede review van te kunnen maken.

Mijn eerste indruk heb ik opgedaan door naar de website van het spel te surfen om te kijken wat voor type spel het is. Hierbij krijg ik het idee dat het een hak en slacht spel is waar je met een arsenaal aan wapens monsters moet afslachten. Dit is dan ook het idee dat ik meestal bij dit soort spellen krijg. Of dit daadwerkelijk zo is ga je verder in deze review lezen. Ik hoop dat er meer in het spel zit.

Het verhaal

Het verhaal Darksiders draait om het personage War, één van de vier ruiters van Apocalyps. War is terug op aarde gekomen doordat hij is opgeroepen omdat er een ravage op aarde zou zijn, dit is vervolgens niet waar, maar de angels en demons zijn toch al naar aarde gegaan en proberen allebei de wereld te veroveren. Er is vervolgens een oorlog losgebarsten tussen de mensheid, de hemelse en helse troepen. Vervolgens is war weer terug geroepen voor de charred council om uit te leggen wat de ravage te betekenen heeft. Door dat hij een ravage veroorzaakt heeft wil de council hem zwaar straffen, ze wilde namelijk zijn bovenmenselijke krachten afnemen en hem de dood toewijzen. maar door dat war de council heeft kunnen overtuigen dat hij de persoon die verantwoordelijk is voor de ravage kan opsporen sturen ze hem terug naar aarde maar wel zonder al zijn krachten.

Nadat hij krachteloos terug op de aarde is merkt hij dat de drie andere ruiters die met hem mee zouden komen er niet zijn. Na enkele oproep pogingen lijkt dit ook niet te gaan lukken. Vervolgens moet War zelf op zoek naar de schuldige die de balans tussen hemel aarde en hel verstoort heeft door War op te roepen. Naast het stoppen van de oorlog tussen hem en de demonen is hij ook nog bezig met het terugkrijgen van zijn krachten, de krachten die bij een ruiter horen.