2min

Tags in dit artikel

, , ,

Inleiding

Het mag duidelijk zijn dat er in de smartphone-sector op het moment twee grote bedrijven in moeilijk vaarwater zijn beland. Ik spreek hier over Nokia en Research in Motion. Nokia lijkt zichzelf weer enigszins op het goede spoor te gaan krijgen door de overeenkomst met Microsoft voor de uitgave van Windows Phone-toestellen.

Maar hoe zit het met Research in Motion? Onlangs werden de kwartaalcijfers bekendgemaakt en bleek dat het bedrijf niet aan de verwachtingen kon voldoen. Verkopen van zowel smartphones als de recentelijk geïntroduceerde PlayBook vielen lager uit dan verwacht en dat doet natuurlijk ook wat met de omzet en winst van het bedrijf.



Maar er zijn ook voor RIM nog lichtpuntjes waar te nemen. Het bedrijf is nog altijd overtuigend populair bij de jeugd door de goede messaging-service. Ook in het bedrijfsleven weet RIM nog voldoende zieltjes te bekoren dankzij diezelfde messaging-service, maar ook de goede mailcliënt en de veiligheid van BlackBerry OS zijn speerpunten.

De BlackBerry Bold 9900 die ik in dit artikel behandel is een product voor de laatstgenoemde doelgroep. De zakelijke gebruiker dus. RIM pakt met de Bold 9900 uit met kreten als de dunste BlackBerry ooit en superieure prestaties. Verder is de Bold 9900 ook voorzien van de nieuwste versie van BlackBerry OS, uitgave 7 inmiddels.

Techzine kreeg een recensie-exemplaar toegestuurd door BelSimpel. Het toestel wordt uitgegeven in het wit en zwart. In Nederland kunnen we vooralsnog slechts de zwarte versie krijgen, voor een prijs van ongeveer 480 euro.