3min

Tags in dit artikel

, , , ,

De installatie

Zoals ik normaal gewend ben van Trust, dacht ik dat de installatie geen probleem zou opleveren, Helaas had ik het mis! Er ging nogal wat fout!

Zoals gewoonlijk legde ik de cd netjes in mijn dvd-drive en wachten tot hij automatisch opstarten, en dat deed hij ook. Er kwam netjes een mooi installatie menuutje tevoorschijn met alle programma’s die ik kon installeren. Als eerste koos ik natuurlijk de installatie (driver’s) voor de camera. Er kwam een installatie menu tevoorschijn die net zo hard weer verdween als dat hij gekomen was! Ik heb het erna nog een paar keer geprobeerd maar hij installeerde helemaal niets! Toen dit niet lukte ben ik op de site van Trust gaan kijken of ze misschien voor Windows Xp (met alle update’s etc…) geen andere driver hadden voor de camera.

Eenmaal op de site gekomen zag ik tot mijn verbazing dat er geen andere driver’s waren en al helemaal niet voor Xp (stond niets ingevuld). Ik heb toen maar alle FAQ’s (meest gestelde vragen) gelezen, maar hier stond helaas geen antwoord in. Dan maar de Helpdesk E-mailen. De volgende dag kreeg ik netjes een mail met een tweetal oplossingen, Het zou aan mijn Twain32 map liggen. (In deze map staat informatie over je geïnstalleerde imaging apparaten, bijvoorbeeld: scanners, printers, webcams etc…) Ik zou volgens de Helpdesk van Trust al mijn imaging apparaten moeten deïnstalleren, dan opnieuw starten en dan als eerste de drivers van de Trust camera moeten installeren. (aangezien ik dit niet van plan was omdat ik een vijftal apparaten (met allemaal weer apart gedownloaden update’s) heb aangesloten keek ik maar naar de tweede oplossing.



De tweede oplossing was om mijn Twain32 map weg te gooien, ik zoeken naar mijn Twain32 map, ik kon enkel een Twain_32 map vinden en geen Twain32 map. Ik weer mailen naar de Helpdesk van Trust. Na weer een dag kreeg ik weer een mailtje terug met een kort antwoord, “De map kan inderdaad ook Twain_32 heten” aangezien alle imaging apparaten daar instaan, was ik ook niet van plan om deze map weg te gooien omdat je dan weer alle hardware opnieuw kan installeren. Als laatste waarmee Trust kwam was “Installeer Windows Xp maar opnieuw”. Als een Helpdesk met dat antwoord komt dan weet ik al genoeg! Dus ging ikzelf maar even kijken wat ik hieraan kon doen. Ik heb 2 hd’s in mijn computer zitten met allebei Windows Xp geïnstalleerd. Nu heb ik de tweede hd als master gepakt en de eerste hd als slave. Omdat op de tweede hd Windows Xp “schoon” staat geïnstalleerd, heb ik hierop de driver’s van de Trust camera geïnstalleerd. Dit maal ging alles goed, en herkende hij de camera. Wat ik toen gedaan heb is te belachelijk voor woorden :D.

Ik heb gewoonweg ijskoud de hele installatiefolder naar mijn eerste hd gekopieerd, en weer van mijn eerste hd geboot (opgestart). Hierna heb ik de camera gewoon aangesloten op de usb poort en je gelooft het nooit! De camera werkte gewoon! Ik dus weer een mail gestuurd naar de Helpdesk van Trust met de oplossing van mijn probleem. Ik kreeg een net mailtje terug dat ze het knap vonden dat ik het zo had opgelost en dat ze mijn mail naar de Technische-Helpdesk gingen sturen, omdat die er waarschijnlijk erg blij mee waren met deze oplossing. Maargoed al bij al is het me gelukt de camera werkende te krijgen, zodat ik nu deze review kan schrijven.