, ,

Devastation: Resistance Breeds Revolution

HD Interactive stuurde ons hun nieuwste game Devastation op. Op internet stonden er altijd al van die mooie screenshots, en nu kon TweakZone zelf eens kijken of de game werkelijk zo goed is! Devastation is gemaakt op de next engine van Unreal (Warfare engine) De mannen van Digitalo hebben de engine eens flink onder handen genomen, om zo een interactive omgeving te creëren, die er nog eens super goed uitziet ook! Het spel kan je in single player en via het internet spelen. Er zijn meer dan 20 single player maps en 12 multiplayer maps. Ze zeggen dat je over de single player een goede 25 uur moet besteden wil je het allemaal gehad hebben, maar met een goede 10 uur minder zal het de wat ervaardere spelers ook lukken.

In totaal vind je 42 verschillende wapensoorten in het spel. Dit loopt uiteen van een gebroken (bier)fles, planken, messen tot een heuse machinegun, sniper-guns etc… De wapens reageren zoals het hoort en het geluid klink erg realistisch! Een minpuntje is dat de ammo die op de grond ligt niet zo heel veel waarde heeft bij welke gun het nu hoort. Als je ammo pakt merk je dat opeens in een stuk of 3 wapens meer ammo is verschenen. Of je dit nu als minpunt moet zie ja of nee is twijfelachtig. Stel je eens voor dat je voor die 42 wapens steeds het goede ammo ervoor moet vinden. Dus als het al een minpuntje is dan is het maar een kleine! De wapens zien er realistisch uit, ook als je ze gebruikt. Zo zal je bij een pistool een klein vonkje zien met wat rook eruit. Maar bij een machinegun slaan de vlammen uit de loop en het wapen is dan moeilijk in bedwang te houden.

In de multiplayer mode heb je vier keuzes, namelijk:

• Capture the Flag
  • Deathmatch
  • Team Deathmatch
  • Territories

Deze laatste mode (Territories) is een geheel nieuwe multiplayer optie. Het is de bedoeling dat je met twee teams elk een soort gang vormt en elkaar’s thuisbasis eventjes in elkaar timmert. Mocht het gelukt zijn dit te voltooien dan moet je nog achter de gangleden aan om deze ook te doden, tot de laatste is uitgemoord. Op zich een erg leuke multiplayer modus, dat we denk ik nog wel eens vaker zullen tegenkomen. In totaal kan je op een twaalftal mappen spelen (online) dit is misschien wat aan de magere kant, maar bedenk wel dat de velden redelijk groot zijn! Eer je elk hoekje, en elk steegje in de twaalf mappen kent ben je al een paar weken verder, en zelfs dan vind je nog wel eens wat nieuws.

Nu staat erop de verpakking dat je een boel objecten zoals blikjes, kisten, dozen etc… kunt oppakken en kunt manipuleren en gebruiken voor een één of andere actie. In de praktijk blijkt dit gewoon erg matig te zijn. Je kan inderdaad van alles oppakken, erop schieten en als je er tegen loopt dan schuift of rolt het weg, maar dan heb je ook echt alles wel gehad! Ook zitten er wat bugs in zoals, wapens die plots in de lucht blijven hangen als een tegenstander dood ligt, blikjes die plots zweven. Er is inmiddels wel een patch uit van een goede 67 MB maar wij konden deze helaas niet installeren omdat wij een Europese versie hadden en de patch voor de Amerikaanse was.

Een Demo van het spel kan je hier downloaden (177 MB)

De officiële site van Devastation vind je hier.