,

Meer onderdelen

En dan is het nu tijd om te kijken naar TV & Media Center, Foto Clinic 6, Music Editor 2 en de Print Studio.

TV & Media Center

TV & Media Center is de naam voor de mediacenterapplicatie van MAGIX. Eigenlijk heeft deze applicatie geen meerwaarde als je al in bezit bent van Windows XP MCE of Windows Vista Home Premium of Ultimate. Een mediacenter maakt het mogelijk om op de televisie naar video’s, muziek en foto’s te kijken. Ook is het mogelijk om een aangesloten camera op de tv te bekijken.

De zwarte leegte van TV & Media Center
[/sub]

TV & Mediacenter heeft nogal wat minder functies dan Windows Media Center. Je moet namelijk 10 euro betalen om dvd’s af te kunnen spelen. De logica ontgaat me, ik kan dvd’s in elkaar zetten en geschikt maken voor zelfs hd dvd-spelers maar ik kan ze niet op m’n eigen pc afspelen. Ook heeft het programma een interface die erg simpel en saai is. Die van Windows Media Center is overduidelijk beter.

Foto Clinic 6

Met Foto Clinic kunnen we foto’s bewerken, dus bijsnijden en de verzadiging instellen. Standaardbewerkingen kunnen worden uitgevoerd met de 1-click-knop. Zulke bewerkingen kunnen zijn: Rode ogen weghalen, een panorama-afbeelding maken of objecten of personen isoleren. Het is een erg handig programma om foto’s mee te bewerken vooral vanwege de vele opties die het programma biedt en de 1-click-optie voor beginners.

Music editor 2.0

De Music editor valt uit de toon bij de andere onderdelen van de MAGIX Speed-suite. De interface past totaal niet bij de rest van het pakket en komt gedateerd over (Windows 95-pictogrammen) – zeker op Windows Vista. Music Editor 2 oogt desalniettemin als een professioneel programma waarmee muziek kan worden bewerkt. Het is bijvoorbeeld mogelijk om achtergrondruis te verwijderen, om geluid te mixen, loops te maken (erg handig voor jingles), geluid op te nemen vanaf een microfoon en nog veel meer.

De Music Editor met haar Windows 95-pictogrammen
[/sub]

Na het bewerken van meerdere tracks kunnen ze allemaal als één album gebrand worden of worden opgeslagen naar verscheidene formaten (waaronder mp3 en WMA). Het is tevens mogelijk om de tracks als image op te slaan.

Print Studio 3.5

De Print Studio is het laatste onderdeel van de MAGIX Speed-suite. Zoals de naam al zegt kan er met deze studio geprint worden. Afbeeldingen kunnen geïmporteerd worden vanaf een scanner, digitale camera of harde schijf. Om de afdrukpagina nog wat op te vrolijken kunnen cliparts, vormen en tekst worden toegevoegd. Met de vier knoppen aan de rechterkant kunnen we snelacties uitvoeren, dus de afbeelding afdrukken, exporteren, importeren of inscannen. De applicatie is goed ingedeeld en erg handig.

Het bovenmenu van de printstudio is Engels
[/sub]