,

De singleplayer en multiplayer

Singleplayer

In de singleplayer speel je Boyd Travers van de 82e luchtdivisie. Je gaat op pad met als doel het uitroeien van Hitler. Tijdens deze tocht door Europa als Airborne soldaat kom je in veel landen.
Elke missie begin je met het springen uit een vliegtuig, vandaar de naam Airborne. Zodra je uit het vliegtuig gesprongen bent is er de mogelijkheid om je parachute te besturen en op een veilige plek te landen (dus in de groene zones), maar je kunt ook precies in de Duitse linie landen als je je parachute niet goed bestuurd hebt. Als je gaat landen is het natuurlijk de bedoeling dat je goed terecht komt, want als je midden in de frontlinie beland moet je uiteraard op je hoede zijn en zo snel mogelijk in actie komen. De missies zijn erg uitgebreid en je kunt lopen waar je heen wilt. Maar de missies zijn wel aan de korte kant.

Missies

In totaal zijn er zes missies die je door Europa leiden, te weten Huskey, Avalanche, Neptune, Marketgarden, Varsity en der flaktürm

Upgrades

Tijdens de missies die je speelt worden je wapens geüpgraded, dit houdt in dat ze een extraatje krijgen. Daarbij valt te denken aan een scope op een geweer of een mes als je melee aanval doet. Door die upgrades te halen leer je steeds beter met je wapens om te gaan en ze te beheersen. Per wapen zijn er drie verschillende upgrades vrij te spelen. In het begin is het erg wennen om met een wapen om te gaan, aangezien deze erg afwijkt, maar dat is aan de andere kant ook erg realistisch.

Kompas

Zoals bij veel spellen is er een kompas beschikbaar die je het leven wat makkelijker maakt. Zo kun je zien waar je doelen zijn, waar je teammaten zich bevinden, maar ook waar je vijanden zich ophouden.

Zodra je de singleplayer hebt uitgespeeld, kun je het spel opzij leggen, of je gaat de multiplayer spelen. De multiplayer in Medal of Honor ziet er net zoals de singleplayer hetzelfde eruit qua graphics en gameplay. In de multiplayer kun je tot maximaal twaalf spelers in één server spelen, aan de ene kant is dit een voordeel want je hebt minder lag en het is minder druk in de server, maar aan de andere kant kan dit ook een nadeel zijn, omdat drukke servers leuker zijn. Waar het in Airborne om gaat is natuurlijk het parachutespringen en ook bij de multiplayer vinden we dit terug, want zodra je als allies speelt begin je met het uit het vliegtuig springen en ook als je doodgaat spawn je weer opnieuw als parachutespringer.