, ,

Features vervolg

Chat Boost

De dynamische talkback expander past automatisch de Xbox Live chat niveaus tijdens luide momenten aan, dus chats met teammaten gaan niet verloren in de opwindende delen van het spel. Tijdens het normale spelvolume,is de expander niet van invloed op het geluidsniveau van de chat.

Megahandig als je het mij vraagt, maar er zit wel een maar aan. Je zult de verhouding tussen het volume van het geluid en het volume van de chats goed moeten doseren, omdat je deze onafhankelijk van elkaar kunt regelen. Op het moment dat je de ultieme verhouding hebt gevonden, en dat is even een aantal keer draaien aan de knoppen, dan werkt het vrij goed. Je zou in principe niet meer hoeven te draaien aan de volumeknop of je stem moeten verheffen omdat jij je teammates niet meer hoort. Geen geschreeuw meer als je het idee hebt dat je overstemd wordt door het geluid van de game.

Auto shut down

Het is een kleine feature, maar zeker niet een om over het hoofd te zien; het automatisch uitschakelen van de headset. Op die manier kun toch energie besparen als je de headset vergeet uit te zetten. Batterijen zul je echter wel nodig hebben, De X4 is geen enorme energieslurper, maar als je hem ook gaat gebruiken voor films en televisie, dan loopt het energieverbruik gauw op. Alleen al daarom is het handig dat de X4 zichzelf kan uitzetten.

Nu we toch bezig zijn met het bespreken van het batterijgebruik; ik mis een functie die wil in de draadloze headset van Microsoft zit, namelijk een batterij-indicator. De snelste manier om er nu achter te komen is dat mensen jou slecht horen over de gamechat. Maar dan moeten je medegamers het melden, in plaats van dat de headset het meldt. Maar als je een film aan het kijken bent wordt er niet tegen je gepraat en zul je pas merken dat de batterijen leegraken als een van de twee speakers uitvalt.

Verder mag over de batterijduur niet geklaagd worden. gemiddeld gaan de batterijen zo’n dertig uur mee. Het is natuurlijk ook net wat je ervan verwacht. Maar het is naar naar mijn mening niet verkeerd.