Theme Park voor de DS is in mijn ogen een goede keuze van Electronic Arts. Het spel is toegankelijk voor de minder ervaren spelers, maar kan ook enorm uitgebreid gemaakt worden voor de ervaren speler. Daarmee is Theme Park in mijn ogen de leukste en meest interessante sim voor op de DS. Grafisch gezien is er niets veranderd, dus je krijg graphics uit 1994, maar voor de DS is dat geen probleem. Qua geluidjes en muziek is het allemaal vrij standaard, maar het is de gameplay die alles goed maakt voor dit spel. Het is tevens een eerbetoon aan Bullfrog dat in haar tijd echt goede games op de markt heeft gezet.

Is er dan helemaal niets negatiefs te zeggen over dit spel. Toch wel, ik denk dat Electronic Arts met iets meer werk bij het porten van deze titel zichzelf en de DS gamer een plezier hadden kunnen doen. Ik denk dan bijvoorbeeld aan het niet kunnen draaien van de attracties en winkeltjes, het ontbreken van een Nederlandse taaloptie en bezoekers die klagen over zaken die je niet kunt oplossen. Het meest teleurstellende is het ontbreken van de mogelijkheid om meerdere profielen op te slaan, maar daar heeft de capaciteit van de DS gamekaart waarschijnlijk ook schuld aan. Het zijn kleine dingetjes die je bij tijd en wijle toch kunnen irriteren.

Ondanks deze zaken kun je uren en uren kwijt in Theme Park. Als je de Sandboxmode zat bent ga je verder met de zwaardere modi en elk land heeft daarnaast ook weer nieuwe attracties. Als je het helemaal zat bent heb je nog de mogelijkheid om via de Wi-Fi verbinding van je DS in parken van andere DS gamers te kijken, een leuke gimmick en bonus van EA. Voor DS gamers die een uitdaging zoeken en houden van goede en leuke sims is Theme Park een absolute aanrader.
7.5
  • gameplay is super en uitgebreid;
  • nostalgische gevoelens vieren hoogtij;