CVR en 3 second lookback

Een ander belangrijk onderdeel van de Arlo Pro 2 ten opzichte van de Arlo Pro, is dat er de nodige functies zijn toegevoegd waarvoor de camera continu verbonden moet zijn met een stopcontact. Het gaat hierbij vooral om CVR, wat staat voor Continuous Video Recording. Als je zeker wilt zijn dat je niets mist, dan is dit wat ons betreft nog altijd de beste manier om video op te nemen, namelijk continu. Dan mis je gegarandeerd niets van wat er zich voor de lens van de camera heeft afgespeeld. Let wel, hiervoor is een abonnement verplicht. Je hoeft overigens niet per se een abonnement af te sluiten, zeven dagen gratis cloud-opslag is mogelijk. Een camera die op een accu werkt, kan natuurlijk niet continu aanstaan. Dat zou betekenen dat hij veel te kort meegaat op een enkele lading. Een Arlo-camera gaat dus pas opnemen op het moment dat deze via audio of via de PIR-sensor wordt geactiveerd. Dit houdt ook in dat het voor kan komen dat niet de volledige handeling die je vast zou willen leggen, daadwerkelijk wordt vastgelegd. Vandaar dat Netgear de Arlo Pro 2 een buffer van drie seconden heeft gegeven. Dat houdt in dat hij altijd ook de drie seconden vastlegt die voor het moment van activatie komen. Aangezien dit betekent dat de camera continu die drie seconden moet bufferen, moet hij dus ook altijd aanstaan. Ook dit is alleen beschikbaar als je de Pro 2 op een stopcontact aansluit. Een derde feature waarvoor de Arlo Pro 2 spanning moet krijgen, is het instellen van detectiezones. Op zich niet zo gek, want de camera moet nu met veel meer dingen rekening houden. Als je maar een klein gedeelte van het opgenomen beeld wilt opnemen in een zone, moet hij de rest er actief continu uitfilteren. Maak je meerdere zones aan, dan moet hij nog meer werk verrichten.

Zijn dit wel upgrades?

Op dit punt kun je je afvragen wat je nu eigenlijk moet met al die extra mogelijkheden. Buitenom de upgrade naar Full HD, moet je voor alle andere interessante updates je Arlo Pro 2 op een stopcontact aansluiten. Dat was nu juist niet de bedoeling van het gros van de Arlo-camera’s. Wil je dat graag, dan koop je de Arlo Q, wil je dat niet, dan ga je voor de volledig draadloze Arlo-modellen. Tot op zekere hoogte is het wellicht raar dat Netgear dit alles nu heeft toegevoegd aan de Arlo Pro 2. Aan de andere kant geeft het je meer flexibiliteit. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je sommige camera’s toch liever continu op laat nemen, terwijl je voor andere tevreden bent met alleen de opnames op het moment van detectie. Koop je een basisstation met vier camera’s, dan kun je hierbinnen variëren. Dat is ook wat waard. De Netgear Arlo Pro 2 heeft op het moment van schrijven een adviesprijs van 279,99 euro per losse camera. Zonder basisstation kun je natuurlijk niet uit de voeten, dus een combinatie van een basisstation met twee camera’s is waarschijnlijk waar je mee gaat starten. Daarvoor ben je 619,99 euro kwijt als het aan Netgear ligt. Dat is best een stevig bedrag, waarvoor we de nodige verwachtingen hebben. Voor de volledigheid hebben we ook nog even de eventuele extra kosten voor een abonnement op cloud-opslag erbij gezocht. Hou er ook rekening mee dat je bijvoorbeeld niet ongelimiteerd camera’s kunt blijven toevoegen aan om het even welk abonnement. Op de Arlo-site staat duidelijk aangegeven wat je voor welk bedrag allemaal krijgt. Hieronder een screenshot van die pagina.