7 noodzakelijke veranderingen voor IT Service Management (ITSM)

Abonneer je gratis op Techzine!

Wanneer je als bedrijf modern wil zijn, is het noodzakelijk om IT Service Management (ITSM) volgens hedendaagse standaarden in te richten. De Covid-19-pandemie heeft die noodzaak nog eens extra aangescherpt. Van het ondersteunen van werken op afstand tot het versnellen van digitale transformatie: IT krijgt te maken met nieuwe prioriteiten en uitdagingen.

Door het ITSM-beleid aan te passen, kunnen service en support afgestemd worden op de verwachtingen van het bedrijf en de werknemers. Hiervoor is het noodzakelijk goed te kijken naar de prioriteiten en de strategie van de organisatie en IT-afdeling. Want hoewel er een aantal zaken zijn die ieder bedrijf aan zou kunnen pakken, werkt een ‘one-size-fits-all’-aanpak niet altijd.

Micro Focus heeft daarom 7 noodzakelijke veranderingen voor ITSM geformuleerd. Het betreft:

  1. Focus op waarde
  2. Het in staat stellen van digitale transformatie-strategie
  3. Het leveren van het platform voor back office digitale transformatie
  4. ITSM-mogelijkheden afstemmen op de nieuwe manieren van werken
  5. Beter voldoen aan werknemersverwachtingen
  6. Het leveren van automatisering en AI voor ‘beter, sneller en goedkoper’
  7. Nieuwe ITSM-mogelijkheden omarmen en formaliseren.

Ben je benieuwd wat bovenstaande precies inhoudt? Via onderstaand formulier download je een document dat er verder op ingaat.