Nieuwe huisstijl en pagina’s
Zoals je kan zien is de huisstijl ook flink op de schop gegaan met deze nieuwe website. Al hebben we wel geprobeerd om herkenbaar te blijven en het meer op een evolutie te laten lijken, al is het in de praktijk meer een revolutie geworden. Om te beginnen bij het logo, dat beschikte voorheen over een gradient en een schaduw, beide zijn verwijderd, ook zijn de producten op het icoon verwijderd, het zijn nu gewoon drie zeshoekjes.

Voor het logo geldt eigenlijk hetzelfde, geen gradient meer, geen effecten meer. Verder bestond het logo uit veel ronde vormen en die zijn nu weer rechtgetrokken. Het is allemaal wat hoekiger geworden.
De website zelf is ook compleet op de schop genomen, zoals op de eerste pagina al vermeldt draaien we nu op WordPress, daarbovenop draaien we een bootstrap layout die volledig responsief is. De mobiele website is dan ook komen te vervallen, je kan nu dezelfde website op je smartphone bekijken.
Hoofdpagina

De voormalige hoofdpagina bestond ook al uit blokjes, drie verticale rijen met blokken, daarop hebben we voort geborduurd alleen denken we dat het nu allemaal net wat overzichtelijker isgeworden. Bovenaan de zogenaamde insiders, artikelen die hot zijn en je gelezen moet hebben. Vervolgens daaronder de zoekfunctie en de laatste tien artikelen, met één druk op de knop kunnen er vervolgens nog eens tien worden getoond. We gaan nog evalueren of we dat nog verder uit gaan bouwen, naar bijvoorbeeld de laatste 30 of 40 artikelen.
Verder krijgen de prijsvergelijker en de nieuwe vacaturesectie de nodige aandacht op de hoofdpagina. Laatst genoemde moet het nog even stellen zonder vacatures, maar daar gaat de komende weken nog verandering in komen. Het salesteam kan nu aan de slag dus die zal binnenkort gevuld gaan worden met de nodige IT-vacatures. De prijsvergelijker werkt wel en beschikt over een nieuw jasje. Binnenkort komt er ook een speciale eigen website voor de prijsvergelijker en zal het aantal functies en mogelijkheden ook nog toenemen. Daarover binnenkort dus meer.
Onderaan de pagina is nogmaals aandacht voor de recente artikelen die echt de moeite waard zijn om te lezen.
Artikelen
De opmaak van de artikelpagina is vrijwel identiek aan de oude website. Aan de linkerzijde de titel, afbeelding en het artikel en aan de rechterzijde een apart stuk met allemaal blokjes die van toegevoegde waarde kunnen zijn. Gekoppelde producten, recente artikelen, vacatures, reacties en het forum.
Archieven
Als je op
nieuws,
reviews,
blogs of
how to’s klikt dan wordt er een archiefpagina geopend waarop de laatste artikelen uit die categorie te zien zijn. Deze pagina’s hebben flink wat aandacht gekregen zodat ook die lekker weg te lezen zijn en je snel een overzicht hebt van onze nieuwe artikelen.