3min

Tags in dit artikel

, , , ,

Het echte werk

Voor het echte werk begint
Het is aan te raden dat je NIET de client en server op dezelfde computer draait, omdat je dat gewoon teveel last krijgt van “lag” (wat voor internet verbinding je ook hebt). De minimale systeemeisen die ik aanraad zijn 1GHz CPU & 512 MB RAM. De server die je met deze tutorial kan maken is een Authorized server, als je een Leased server wilt hebben gaat dat natuurlijk geld kosten, daarover ga ik in deze tutorial niet verder.

Het echte werk
Ik beschrijf in deze tutorial hoe je een server maakt voor de map Weapons Cache, als je een andere map wilt draaien op je server kan je de bestandsnamen ervan vinden in (standaard: C:Program FilesAmerica’s ArmyMaps).

De bestanden en mappen die ik vanaf nu noem zitten in (standaard: C:Program FilesAmerica’s ArmySystem). We beginnen met RunServer.bat, open deze met notepad. We bewerken hier alleen de onderste regel. Standaard is deze regel:
server.exe lan pipeline.aao log=server.log ini=Armyops.ini

Omdat je een server wilt hebben waar mensen over internet kunnen joinen, veranderen we “lan” in “global”. “pipeline.aao” veranderen we in “weapons_cache.aao”. De regel komt er dan als volgt uit te zien:
server.exe global Weapons_Cache.aao log=server.log ini=Armyops.ini

Sla het bestand op en sluit het. Nu gaan we verder met Armyops.ini, open deze met notepad. Denk maar niet dat je al deze instellingen moet bewerken, het zijn er maar een paar die je moet bewerken.

Ga met Control + F (Zoeken) naar het stukje: [Engine.GameReplicationInfo]

Bewerk de volgende regels:
ServerName=Jouw Authorized Servernaam
ShortName= Jouw Authorized Servernaam
AdminName=Jouw Nickname
AdminEmail=Jouw E-Mailadres
MOTDLine1=Welkom op Jouw Authorized Servernaam!
MOTDLine2=Cheaters & Hackers worden gebanned!
MOTDLine3=
MOTDLine4=Veel Plezier!
MOTDDisplaySeconds=7

De MOTD regels zien de spelers die je server joinen in het begin, vul bij MOTDDisplaySeconds het aantal seconden in dat het bericht getoond moet worden (standaard 7 seconden).

Hieronder heb je het stuk: [Engine.AccessControl]
Hier stellen we de wachwoorden en admins in.

Bewerk de volgende regels:
AdminPassword=adminpassword
GamePassword=serverpassword
PlayerAdmin=Admin1
PlayerAdmin=Admin2
PlayerAdmin=Admin3

AdminPassword is het wachtwoord waarmee je kan inloggen als admin en de spelers kan “spectaten”. Het gamepassword is gewoon het wachtwoord van de server, als je een public server wilt hebben moet je deze leeglaten (admin password en gamepassword kunnen NIET hetzelfde zijn). De nicknames die je bij Playeradmin invult krijgen in-game adminrechten en 100 “punten” punkbuster power.

Een heel stuk naar onder vind je het stuk: [AGP_Gameplay.AGP_GameTeamObjective]

MinHonor=1
MaxHonor=100
Bewerk deze dingen als je het minmiale en maximale honor van de spelers wilt veranderen.
bRequireAuthorization is een belangrijke instelling, deze MOET op True staan.

Ga verder naar [AGP_Gameplay.AGP_MapList]
Hier kan je de verschillende maps instellen voor de mapcycle, maar omdat we niet aan een mapcycle doen komt het er als volgt uit te zien:

[AGP_Gameplay.AGP_MapList]
Maps=Weapons_Cache.aao
MapNum=1

Nu de laatste instelling in Armyops.ini, de gamespy listing. De SCI serverlijst is al een hele tjd down dus stellen we nu ook niet in.

Dit staat er standaard:
[IpDrv.GameSpyQR]
;(delete the ‘;’ in front of ‘IP=1.2.3.4’ when setting your IP)
;IP=1.2.3.4
bNAT=True

Haal de ; voor IP weg en zet je “LAN IP en NIET je “Internet IP”.

Sla Armyops.ini op en sluit het.