Begin 2006 gaf 38% aan dat internet het belangrijkste product is in relatie tot digitale televisie, vaste telefonie en mobiele telefonie, op dit moment vindt 43% internet het meest belangrijk. Dit blijkt uit de Heliview ICT Consumer Monitor, waarin onderzocht is wat de prioriteitstelling is bij de keuze voor een gecombineerd aanbod ofwel multi play abonnement.

Ten opzichte van begin 2006 neemt de interesse in multi play abonnementen iets af, maar nog altijd kiezen veel huishoudens voor een gecombineerd aanbod. Op dit moment maakt 18% van de huishoudens gebruik van een gecombineerd aanbod van internet en telefonie en zo’n 23% heeft hierin concrete interesse. Ook is er veel belangstelling voor combinatie abonnementen met daarin digitale televisie. Bij de keuze voor een dergelijk abonnement blijven de lagere kosten het belangrijkste motief. Huishoudens die nog geen gebruik maken van een multi play abonnement zien vooral de afhankelijkheid van één provider als minpunt. Ook het niet of nauwelijks gebruiken van één van de producten uit een multi play abonnement houdt huishoudens op dit moment tegen. Kijkend naar de prioriteitstelling van Nederlandse huishoudens bij dergelijke keuzes, wordt dus meer belang gehecht aan internet dan aan vaste of mobiele telefonie. Opvallend genoeg vindt 5% digitale televisie het meest belangrijk. Bij een aanbod voor internet, telefonie en digitale televisie wordt vooral gedacht aan UPC, gevolgd door KPN. Tele2 scoort een vijfde bekendheidspositie op dit gebied.