ServiceNow voorziet Lightstep van nieuwe functionaliteit. Met LightStep Incident Response krijgen ontwikkelaars meer geautomatiseerde mogelijkheden voor het reageren op incidenten.

Vorig jaar kocht de ServiceNow het platform Lightstep en kreeg daarmee een monitorings- en observabilityplatform in handen. Het platform biedt een overzicht van de volledige software stack en verzamelt daarvoor telemetrie van allerlei bronnen. De resultaten worden overzichtelijk neergezet in een observability-omgeving. ServiceNow wilde het platform integreren, om het verder uit te breiden en een complete oplossingen te bieden voor applicatieontwikkeling en -beheer

Tool voor incident response

ServiceNow zet de integratie van Lightstep nu door met de introductie van Lightstep Incident Response. De oplossing moet bedrijven helpen bij het betrouwbaarder maken van hun digitale producten en dienstverlening en deze veerkrachtiger maken.

De oplossing helpt ontwikkelaars en beheerders bij het geautomatiseerd tegengaan van en reageren op incidenten als software bugs, stroomuitval en de uitval van het hele netwerkomgevingen. Het betreft een compleet platform voor het orkestreren van on-call escalatie, het groeperen van alerts, het analyseren van incidenten en het oplossen van deze incidenten.

Overige functionaliteit

Lightstep Incident Response integreert ook met andere collaboration- en incidentbeheertooling. Verder helpt de oplossing zogenoemde ‘context switch’ te elimineren en incidenten snel op te lossen.

De oplossing komt beschikbaar in een gratis en een betaalde versie. Voor de betaalde versies introduceert ServiceNow ook een pay-per-use prijsmodel.

Tip: ServiceNow neemt observabilitybedrijf Lightstep over