2min

Tags in dit artikel

Microsoft heeft donderdagavond een derde commercial uit de ‘Laptop Hunters’-serie op de Amerikaanse televisie laten zien. Middels de reclamecampagne probeert Microsoft consumenten te overtuigen dat ze beter een laptop met Windows kunnen kopen dan een Mac.

Waar in de afgelopen twee spotjes twee volwassenen centraal stonden, richt het nieuwe spotje zich op de zoektocht van de elfjarige Jackson, samen met zijn moeder Lisa, naar de ‘perfecte laptop’. Lisa en Jackson mogen voor maximaal 1500 dollar een laptop uitzoeken die aan hun eisen voldoet.

Ze willen een laptop die snel is, een grote harde schijf heeft en tot slot geschikt is om mee te gamen. Na een korte verkenning bij de gewone laptops, laat het spotje zien hoe Jackson richting de Macs-afdeling loopt. "Macs, die zijn nogal populair op deze leeftijd", aldus moeder Lisa.

Moeder Lisa merkt op dat de Macs ‘veel duurder’ zijn en Jackson, die een 13 inch MacBook bekijkt, merkt op dat de MacBook ‘een beetje te klein’ is. De moeder vindt de Macs wel ‘mooi’, maar zoonlief geeft aan dat het misschien toch beter is om voor een ‘PC’ te gaan.

Uiteindelijk valt de keus van moeder en zoon op een Sony Vaio FW-laptop met een 16.4 inch beeldscherm en ingebouwde BluRay-speler, waar beide tamelijk enthousiast over zijn. Macs worden nog altijd niet uitgerust met BluRay al gaat het gerucht dat de Mac OS X Snow Leopard (opvolger van Leopard, red.) die ondersteuning wel gaat krijgen. Net als in de vorige twee afleveringen van ‘Laptop Hunters’ krijgen moeder en zoon het gehele aankoopbedrag terug. "Ik ben een PC en ik ben elf", merkt Jackson tenslotte op.

Microsoft richt zich met de spotjes niet specifiek op één soort, maar op verschillende soorten gebruikers. In het eerste spotje stond Lauren als vrouw centraal, het tweede spotje gaat over de jongeman Giampaolo die naar eigen zeggen ’technisch bekwaam’ is en in spotje nummer drie staan een elfjarige jongen en zijn moeder centraal. Drie totaal verschillende mensen die allemaal één doel hebben: de aankoop van een laptop.

De softwaregigant wil met de spotjes laten zien dat het niet verkeerd is om voor een ‘PC’ te kiezen. Microsoft benadrukt in de spotjes de nadelen van de Mac, maar benadrukt juist ook de voordelen van een ‘PC. Het is uiteindelijk aan de consument om een keuze te maken.