1 min

Freshworks heeft zijn ingebouwde AI-assistent Freddy voorzien van generatieve AI features op basis van ChatGPT. Freddy is geïntegreerde assistent in veel van Freskworks software-oplossingen. Freddy moet met de toevoeging van ChatGPT een betere ervaring bieden aan eindgebruikers.

De ChatGPT-functionaliteit die nu is toegevoegd aan Freddy, de ingebouwde AI-assistent, moet klanten sneller, slimmer en vooral effectiever hun werkzaamheden laten uitvoeren. Denk hierbij vooral aan nieuwe mogelijkheden voor customer service agents, marketeers en verkoopmedewerkers.

De toegevoegde ChatGPT-fuctionaliteit helpt deze specifieke doelgroepen met een reeks van werkzaamheden. Denk bijvoorbeeld met het sneller en op de juiste toon reageren op klantvragen, het sneller en beter schrijven van converterende teksten of e-mails, waarmee prospects kunnen worden omgetoverd tot klanten.

Tip: Freshworks neemt AnswerIQ over voor inzet AI in klantenservice

Eigenschappen

Ook krijgen gebruikers van de AI-assistent de beschikking over features zoals het samenvatten van (klant)gesprekken, het herformuleren van antwoorden, het automatisch aanvullen van formulieren en het genereren van artikelen. Vooral de klantenservice medewerkers zijn hierbij gebaat, zegt Freshworks. Marketingspecialisten en verkoopmedewerkers zijn vooral gebaat bij de e-mailcopy-functionaliteit die nu via de AI-assistent Freddy mogelijk wordt.

De tool bevindt zich nog in een bètaversie. Geïnteresseerden die de tool willen testen, kunnen zich bij de zakelijke software-aanbieder aanmelden.