Het ministerie van Veiligheid en Justitie gaat extra geld ter beschikking stellen voor het lanceren van een nieuwe crisis website. Er is een externe projectleider aangesteld om het project in goede banen te leiden.

Dat blijkt uit interne stukken van het ministerie waar de NOS over beschikt. Een nieuwe crisis website is volgens het ministerie hard nodig. De oude website leverde de nodige problemen op. Op verschillende momenten bleek de site niet goed te werken. Zo was de website onbereikbaar tijdens een grote brand bij een chemisch bedrijf in Moerdijk en in 2007 kwam de website in opspraak toen deze uit de lucht ging door een grote storm.

Volgens de NOS is er op de achtergrond sprake van een rommeltje. Er is weinig bekend over de totale kosten, contracten, technische specificaties en over de vraag of de website getest is op grote bezoekersaantallen. De ontwikkeling vanaf 2005 en hosting heeft de eerste drie jaar 500.000 euro gekost. Gegevens over wat er na 2008 is uitgegeven zijn onbekend. Eveneens ontbreken documenten over de technische mogelijkheden en de afgesproken procedures.

Ten slotte zijn er geen gegevens of de website is getest op grote bezoekersaantallen, een zeer cruciaal punt voor crisis.nl. Maar volgens het ministerie zijn grote bezoekersaantallen "nooit een probleem geweest voor de huidige site".

De nieuwe nog te ontwikkelen website moet gebruiksvriendelijker zijn dan de oude. Social media moeten worden geïntegreerd en de nieuwe site moet beschikken over "een ijzersterke hosting". De nieuwe website zou begin volgend jaar online moeten zijn.