1 min

Tags in dit artikel

, , ,

De Consumentenautoriteit heeft Paradigit en Computerland op hun vingers getikt. De twee computerwinkels hielden zich niet aan wettelijke garantieregelingen. Beide winkels gaan zich vanaf nu aan de regels houden, hebben ze verzekert tegen de autoriteit.

Marije Hulshof, directeur Consumentenautoriteit: "Met deze toezegging maken Paradigit en Computerland een duidelijke belofte aan de consument. Zij tonen zich een serieus aanspreekpunt wanneer een gekocht product gebreken vertoont." Dat de onderzoeken eraan kwamen was overigens geen verassing, deze waren al eerder aangekondigd.

Zowel Paradigit als Computerland hielden zich echter niet aan de wettelijke regels. Zo was de garantie niet goed geregeld, klopte de algemene voorwaarden niet en de informatie op de website deugde eveneens niet. Beide winkels hebben aangegeven hieraan te werken. Zo lijken er inmiddels ook al wat zaken verholpen te zijn.

De nieuwe afspraken die gemaakt zijn met de Consumentenautoriteit, worden gecontroleerd. Indien de computerwinkels in kwestie niet voldoen, of onvoldoende voldoen aan de regels die nu gesteld zijn, zullen er sancties treden. De autoriteit drukt ook in het persbericht op het hart dat er echt controle naar gedaan wordt. De nieuwe afspraken zijn vastgelegd in toezeggingen. De toezeggingen van Computerland en Paradigit zijn op de website terug te vinden.