Ziggo biedt geen compensatie voor internetproblemen van vorige week

Ziggo heeft besloten dat het geen compensatie gaat bieden aan klanten die vorige week problemen hadden met hun internet als gevolg van de DDOS-aanval die werd uitgevoerd op de Ziggo DNS-servers. De provider noemt het een bijzondere situatie, waarbij een storing is opgetreden buiten hun schuld.

Vorige week dinsdag en woensdag werd in de avonduren een forse DDOS-aanval uitgevoerd op de DNS-servers van Ziggo. Hierdoor konden alle klanten die avond geen gebruik maken van het internet of extreem traag. Een compensatie hiervoor wordt niet geboden omdat het gaat om een uitzonderlijke situatie.

Het gaat om chantage en criminele activiteiten, daarom is een vergoeding niet op zijn plaats aldus Ziggo. Wel gaat Ziggo investeren in voorzieningen om DDOS-aanvallen beter te kunnen pareren in de toekomst en krijgen de DNS-servers waarschijnlijk een flinke upgrade in capaciteit. Die investeringen kosten ook geld en daar investeert Ziggo wel in.

Ziggo is volgens de wet ook niet verplicht om compensatie te bieden, dat hoeft pas als de dienstverlening langer dan 12 uur is onderbroken als gevolg van een storing. De aanvallen van vorige week duurde maximaal vijf a zes uur.