1 min

Avaya heeft zijn hybride UC&CC-oplossing Avaya Enterprise Cloud geïntroduceerd. Hiermee kunnen bedrijven voor hun unified communications- en contactcenter-infrastructuur zowel van (public) cloud als on-premises-functionaliteit profiteren.

Met de oplossing kunnen bedrijven ook hun communicatie- en contactcenterinfrastructuur aanpassen in hun transitie naar (public) cloudomgevingen. Hiermee kunnen zij uiteindelijk profiteren van betere functionaliteit, delen van hun infrastructuur rationaliseren of het beheer van on-premise-omgevingen verder terugbrengen.

Hybride cloudstructuur biedt meer rust

Avaya Enterprise Cloud helpt bedrijven bij het verbeteren van hun communicatie-oplossingen in een rustig tempo, is de gedachte. De oplossing stelt bedrijven in staat om een hybride cloudmodel te omarmen door gedeeltes van hun communicatie-infrastructuur op een dedicated cloud instance in Azure te hosten. Deze cloud instance integreert vervolgens weer met on-premises technologie, zoals bestaande call routing-systemen.

Functionaliteit

Avaya Enterprise Cloud is gebaseerd op het bestaande volledig cloudgebaseerde Avaya Enterprise Experience-platform. Dit platform is een cloudgebaseerde Contact-Center-as-a-Service (CCaaS)-oplossing die ook op Azure draait.

Naast de mogelijkheden van deze cloudoplossing, biedt de nu uitgebrachte hybride UC&CC-oplossing ook bijvoorbeeld standaard integratie met Microsoft Teams en andere functionaliteit.

Ook zijn gepersonaliseerde configuraties mogelijk en zijn er verschillende migratie- en architectuur-opties. Avaya Enterprise Cloud heeft verder een flexibel en schaalbaar kostenmodel.

Lees meer: Avaya vraagt opnieuw faillissementsbescherming aan