2min

Tags in dit artikel

, , ,

Ook in Europa is de iPhone een groot succes. Na de release in Amerika is nu ook Europa aan de beurt. In zowel Duitsland als Engeland werd de iPhone geïntroduceerd. Het resultaat was lange rijen voor de winkel.

In Duitsland was de rij zolang dat medewerkers van T-Mobile handdoeken, thee, koffie, broodjes en paraplu’s uitdeelde aan de wachtende mensen. Ook in Groot Brittannië waren lange rijen geen uitzondering. Voor de winkels van Apple, Carphone Warehouse en O2 stonden honderden mensen te wachten om de nieuwste gadget van Apple te bemachtigen.

Of de iPhone een bestseller is, is nog maar de vraag aldus CSS-analist Ben Wood. Wel is hij overtuigd dat de iPhone de belangrijkste telefoon van dit jaar zal zijn. Apple moet het vooral hebben van haar goede service, verwacht wordt dan ook dat concurrenten Apple zullen gaan volgen als het gaat om service.

De prijs van de iPhone kan echter wel in het nadeel van Apple werken. De meeste nieuwe mobiele telefoons worden verkocht in combinatie met een abonnement. Daardoor krijgen klanten de telefoon gratis, of voor weinig. Bij de iPhone is het echter verplicht om een duur abonnement te nemen, daarnaast meot er flink in de buidel getast worden voor de iPhone zelf.

De prijs van een iPhone in Duitsland is 399 euro. Daarnaast moet de klant dan een abonnement afsluiten van twee jaar, dit kost tussen de 49 en 89 euro per maand. In Groot Brittannië kost de iPhone 269 pond en dient de klant er een tweejarig abonnement bij te nemen van 35 pond per maand.

Frankrijk zal aan het eind van de maand de iPhone gaan verkopen. Wanneer Nederland de iPhone kan gaan leveren is nog onduidelijk.