1 min

Tags in dit artikel

, ,

Bij de introductie van Apple’s Macbook Air waren de meeste Apple-fans lyrisch over het design. De Macbook Air is ultra dun maar heeft daardoor wel moeten inleveren wat prestaties betreft. Toch verkoopt de Macbook Air erg goed.

Er werd verwacht dat de Macbook Air vooral zakelijk gebruikt zou gaan worden vanwege zijn ultra dunne design. Ook de prijs is erg hoog waardoor de laptop veel duurder is dan laptops van de concurrent. De Macbook Air bevat bijvoorbeeld geen GbE-verbinding, heeft een korte accuduur, heeft beperkte aansluitmogelijkheden en de specificaties zijn ook niet denderend.

Blijkbaar is het ultra dunne design zo populair bij de consumenten dat ze de nadelen van de Macbook Air vergeten en bereid zijn flink in de buidel te tasten voor een exemplaar. Zeker aangezien er meerdere ultra dunne laptops op de markt zijn met betere specificaties voor minder geld.

De levertijd voor een Macbook Air is daardoor ook erg lang. In de Apple-stores is de laptop binnen de kortste keren uitverkocht en heeft moeite aan de vraag te voldoen. Dit zorgt er ook voor dat andere online winkels lange wachttijden hebben voor de Macbook Air, aangezien de Apple-stores Apple’s grootste prioriteit heeft.