1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Het Friesche Dagblad probeert een jongere uitstraling te krijgen en gaat hiervoor in de mobiele telefonie. De nieuwe dienst zal de naam Skilje meekrijgen.

Om dit te verwezenlijken gaat het Friesche Dagblad samenwerken met mobiele telefoonprovider Debitel. De krant beschikt niet over een eigen licentie maar maakt gebruik van een whitelabel van Debitel. De naam Skilje is erg toepasselijk aangezien het in het Fries staat voor "bellen en praten".

"We willen een jonge uitstraling hebben. Nu hebben we vooral oudere abonnees. In eerste instantie willen we dus ons imago verbeteren." aldus Bart van der Kooi, marketingmanager van het Friesch Dagblad. Met deze nieuwe dienst hoopt het dagblad dat op lange termijn de gemiddelde leeftijd van de lezers omlaag gaat. "Met deze actie hopen we op de lange termijn een gemiddelde leeftijd te hebben bij onze lezers van 30 tot 35 jaar. De vermodernisering van de krant is een langdurig proces."

Bij de nieuwe dienst is het niet mogelijk om een abonnement af te sluiten. Gebruikers schaffen eenmalig een simkaart aan. Daarmee kunnen ze bellen voor veertien cent per minuut en smsen voor zeven cent per minuut. In tegenstelling tot bij prepaid-diensten is het niet mogelijk om tegoed te kopen. Kosten worden namelijk achteraf in rekening gebracht.