1 min

Tags in dit artikel

, ,

Telecomprovider T-Mobile, dat in Nederland verantwoordelijk is voor de iPhone 3G, doet op zijn iPhone-weblog een boekje open over het reparatieproces van de populaire smartphone. In veel gevallen is reparatie niet nodig en kan er volstaan worden met het herstellen van de software.

Volgens T-Mobile is zo’n dertig procent van de toestellen helemaal niet kapot en biedt het herstellen van de iPhone-software meestal uitkomst. "Het komt bij alle type telefoons wel voor dat het toestel bij controle niet kapot is maar bij de iPhone is dit percentage hoger dan normaal", geeft medewerker Esther aan. Zij denkt dat dit voornamelijk komt door de geringe gebruikservaring van de iPhone omdat het een nieuw type toestel betreft.

Het herstellen van de iPhone-software geschiedt middels iTunes en staat in een zes-stappen-plan uitgelegd. De methode is gebruiksvriendelijk en omdat iTunes een backup van alle gegevens maakt kunnen sms’jes, geschiedenis, instellingen e.d. later eenvoudig weer teruggezet worden.

T-Mobile meldt tevens dat de duur van het reparatieproces nu verkort is. Door verschillende gebruikers was er namelijk geklaagd dat er een achterstand in het reparatieproces was ontstaan al heeft dit vermoedelijk te maken met het grote aantal iPhones dat onnodig ter reparatie aangeboden is. T-Mobile streeft er naar eigen zeggen nu naar om het toestel binnen tien dagen weer bij de klant terug te hebben.