1 min

Tags in dit artikel

, ,

OCZ heeft bekend gemaakt dat het bedrijf zich meer op solid-state drives zal gaan richten. De markt voor intern geheugen is zo concurrerend dat er bijna geen winst meer uit de verkoop te halen is, aldus OCZ. Op de Value-reepjes van OCZ zou maar een winstmarge van 3% zitten.

OCZ geeft aan dat het instorten van de winst op intern geheugen niet de enige reden is om de focus te verleggen naar de SSD-markt. Het bedrijf domineert op het moment de SSD-markt op alle segmenten wat betreft prestaties. Met die gedachte in het achterhoofd kon OCZ niet verantwoorden dat de focus nog altijd op de geheugenreepjes lag.

OCZ heeft vier productlijnen wat betreft intern geheugen. Het gaat om Enthusiast, Gamers, Special Editions en Value. De laatste lijn zorgt voor ongeveer 70% van de verkopen in 2009, terwijl het OCZ juist het minste oplevert. De focus bij de geheugenreepjes zal daarom ook meer op de andere lijnen worden gelegd, gezien die meer opleveren.