De jongste telg uit de iPhone-familie blijkt niet zonder problemen op de markt te zijn gekomen. De iPhone 4S kampt namelijk met problemen rondom de prestaties van de batterij. Apple vraagt hierbij de hulp van getroffen 4S-gebruikers.
De prestaties zouden bij sommige toestellen zelfs zo slecht zijn dat de nieuwe smartphone soms al binnen enkele uren leeg is, zelfs bij minimaal gebruik. Sinds de release van het toestel regent het dan ook klachten op internet. Daarnaast zorgt de speculatie over de oorzaak van de problemen voor grote discussies. Het is namelijk nog niet helemaal bekend waar het probleem aan te wijten is en er bestaan daarom ook verschillende theorieën.
Zo zijn er verschillende gebruikers van mening dat de slechte prestaties van de batterij te wijten zijn aan de Google Contacts-account welke gebruikt wordt in de e-mail applicatie. Ook zou de applicatie die de locatievoorziening continu verzorgt op de achtergrond de boosdoener kunnen zijn. Aangezien Apple nog geen oplossing heeft voor het probleem raden sommige gebruikers aan om een back-up van de telefoon te maken. Hierbij moet namelijk de smartphone hersteld worden en dit zou de prestaties verbeteren.
Apple is momenteel druk bezig met het onderzoeken van het probleem en hiervoor informatie te verzamelen. Zo blijkt Apple namelijk contact op te hebben genomen met getroffen gebruikers en hun hebben gevraagd om een app op hun iPhone te installeren. Apple kan uit deze applicatie informatie vergaren waardoor zij het probleem beter kunnen analyseren. Uit het contact wat Apple met deze personen heeft gehad zou volgens een Brit zijn gebleken dat een medewerker zou hebben toegegeven dat Apple nog geen enkel idee heeft wat het probleem zou kunnen zijn. Het is dus ook nog even afwachten tot er een oplossing wordt gevonden.