De problemen rondom de iPhone 4S lijken maar niet op te houden. Ditmaal ervaren gebruikers problemen rondom de herkenning van de geplaatste simkaart.

Het lijkt er steeds meer op dat de nieuwste smartphone van Apple met enige haast en met een hand op de knip is ontworpen en geproduceerd. Er lijkt namelijk geen eind te komen aan de stroom van klachten en problemen van nieuwe iPhone-bezitters. Er zijn veel klachten over de herkenning van de geplaatste simkaart in het toestel. Ondanks dat er wel een kaart is geplaatst zou de iPhone toch de melding geven dat er geen simkaart aanwezig is.

Het probleem zou niet provider of land gebonden zijn. Zo komen de klachten uit elk deel van de wereld en dus van verschillende providers. Daarnaast zou het ook niet uitmaken of de gebruiker een oudere simkaart gebruikt of een gloednieuwe in het toestel plaatst. Bij enkele gebruikers is het probleem wel verholpen door een nieuwe simkaart aan te vragen en te plaatsen. Een groot deel van de getroffen gebruikers wijt de problemen echter aan de simkaart-lezer in het toestel.