Smartphonefabrikant Motorola gaat het in 2012 een tikje rustiger aan doen. Het bedrijf zal dit jaar een kleiner aantal nieuwe smartphones op de markt brengen. Op deze manier wil het Amerikaanse bedrijf ervoor zorgen dat hun toestellen beter aanslaan bij de consumenten.

Dat vertelde Sanjay Jha, CEO van Motorola, gisteren op de Consumer Electronics Show (CES). Volgens hem is het niet goed dat het bedrijf te snel achter elkaar met nieuwe modellen op de markt komt. "Veel van onze producten lijken sterk op elkaar en dat brengt de markt niet naar een hoger niveau", aldus Jha.

Motorola staat erom bekend dat het de ene smartphone na de andere op de markt brengt. Zo lanceerde het bedrijf vorig jaar september de Droid Bionic, twee weker later verscheen de Atrix 2, weer een paar weken later zag de Droid RAZR het daglicht en maandag toonde het bedrijf alweer diens opvolger: de Droid RAZR Maxx. Doordat het ene toestel de ander zo kort achter elkaar opvolgt, krijgen de modellen niet de kans om zich te bewijzen op de smartphonemarkt. Door minder toestellen op de markt te brengen, kan Motorola zijn marketinginspanningen beter concentreren.

Het bericht volgt op de recente winstwaarschuwing voor het vierde en laatste kwartaal van 2011. Het is hoogstwaarschijnlijk dat Motorola op deze manier beleggers en investeerders op andere gedachten probeert te brengen.