3D televisies moesten "the next big thing" worden, welke de consument over moesten halen om hun huidige model in te ruilen voor een nieuwer en luxer exemplaar. Samsung heeft vandaag echter toegegeven dat dit niet is gebeurd.

De vraag naar de modellen uitgerust met 3D technologie valt zelfs zo tegen dat voorspeld wordt dat slechts 30 procent van de verkochte televisies in 2012 een model met 3D-ondersteuning zal zijn. Volgens Samsung ligt het meer voor de hand dat de Smart TV’s van het merk het populairste worden in 2012. Van de voorspelde 60 miljoen verkochte televisies zal volgens Samsung maar liefst 60 procent een "Smart TV" zijn. Hiermee lijkt fabrikant Philips gelijk te krijgen met haar eerdere uitlatingen over "Smart TV’s".

Philips liet eerder al weten dat de consument het concept van een Smart TV een stuk eerder zal omarmen dan 3D-technologie. Vooral features als het terug kijken van gemiste programma’s, video-on-demand en social networking zouden volgens Philips erg populair zijn. Daarnaast zou ook de prijs van 3D TV’s behoorlijk meewerken. De productiekosten van 3D TV’s liggen namelijk veel hoger dan die van Smart TV’s wat zich logischerwijs weer uit in een lagere prijs voor laatstgenoemde modellen.