De nieuwe iPad is goed voor gemiddeld 10 procent van al het dataverkeer in de Verenigde Staten dat plaatsvindt via de tablets van Apple. Op paaszondag was er sprake van een piek toen 16,2 procent van al het dataverkeer via de nieuwe iPad verliep.

Dat meldt onderzoeksbureau Chitika. Deze organisatie analyseert al het dataverkeer dat Amerikanen genereren. Twee weken geleden meldde het onderzoeksbureau nog dat 6,6 procent van al het dataverkeer in de VS via de nieuwe iPad verliep. Inmiddels is dat aandeel volgens onderzoekers opgelopen naar gemiddeld 10 procent.

De nieuwe iPad is de derde generatie van de tablets van Apple. Op 7 maart onthulde het Amerikaanse technologiebedrijf haar nieuwste model, een week later was deze in de winkels te koop. In het eerste weekend gingen er 3 miljoen exemplaren over de toonbank. Hoofd van Apple’s marketingafdeling Philip Schiller noemde het "de sterkste iPad-lancering tot nu toe". Apple verwacht het komende kwartaal 12 miljoen exemplaren van de nieuwe iPad te verkopen.