KPN kampt met een storing, zowel klanten met een vaste telefoon als met een internetaansluiting van KPN worden getroffen. Onderaan dit artikel vind je een oplossing voor het probleem.

Iets na het middaguur kwamen vandaag de eerste meldingen binnen van storingen bij KPN-klanten. Volgens Alle Storingen lijkt het probleem zich te bevinden in de DNS-servers van het KPN. Hierdoor zouden veel KPN-klanten te maken hebben met een niet werkende vaste internetverbinding.

KPN heeft het probleem erkend en geeft aan bezig te zijn met een oplossing. Doordat de helpdesk waarschijnlijk overbelast is geraakt door klachten, is deze vanmiddag niet goed te bereiken.

Vanuit het gehele land kwamen via onder ander Twitter meldingen binnen van een niet werkende vaste internet- of telefoonverbinding. Toch kwamen er het afgelopen uur ook al meldingen binnen dat het probleem opgelost zou zijn.

Update (16:12)
Het lijkt erop dat de storing zich steeds verder begint op te lossen. Vooralsnog is er nog geen officiële melding vanuit KPN gekomen dat de problemen verholpen zijn, maar de provider lijkt de situatie steeds mee ronder controle te krijgen.

Update (16:30)
Er is oplossing voor mensen die nog steeds last hebben van de storing. Aangezien de storing zich in de DNS-server bevindt, kan je een andere DNS-server instellen. Kies bijvoorbeeld voor Google’s server, waarvan het adres 8.8.8.8 en 8.8.4.4 is. Als je niet weet hoe je je DNS-server aanpast, kan je terecht op Google Developers (link).