1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Is de gebogen TV na de 3D TV de volgende trend die een paar jaar later niets meer dan een gimmick blijkt? Als je het aan TV-fabrikant Vizio vraagt wel. Het Amerikaanse merk haalt de gebogen TV’s van LG en Samsung door de modder in een reclamevideo.

In onderstaande commercial haalt Vizio uit naar gebogen TV’s. Fabrikanten zoals LG en Samsung zijn van mening dat de TV’s beter aansluiten bij de bolling van het menselijk oog. Vizio ontkent dat ook niet, maar haalt wel de nadelen van dergelijke TV’s aan: een slechte kijkhoek en vervormd en teleurstellend beeld.

Voor de mensen die al een gebogen TV hebben gekocht, draagt Vizio een oplossing aan: een ‘anti-buigbril’ waarmee het beeld wordt rechtgetrokken en je dus in feite weer een ouderwetse TV hebt. Ook levert Vizio een gids mee waarmee je uit kan vinden waar je het beste kan gaan zitten in relatie tot je gebogen TV. Een hint: recht voor de TV zit je het beste. Als je snel bent krijg je ook een bekerhouder en ‘hoogwaardige waarschuwingstape’.

Maar de reclame is natuurlijk maar een geintje. De commercial eindigt met de aanprijzing van een platte Ultra HDTV van Vizio zelf. Natuurlijk kan je over Ultra HD-resoluties net zo goed steggelen of het al dan niet een gimmick is.

Dergelijke verkooptechnieken zagen we al langere tijd gehanteerd worden door bijvoorbeeld Samsung voor de Galaxy-smartphones, bij reclames voor TV’s is het een stuk minder gebruikelijk om een ander door het slijk te halen.