2min

Als we de New York Times moeten geloven dan heeft Tony Fadell, CEO van Nest, besloten om de Google Glass helemaal van voor af aan te ontwerpen. Het hele product ligt weer op de tekentafel en zal deze keer pas getoond worden aan het publiek als de bril helemaal af is en verkocht kan worden aan de massa.

De plannen met Google Glass lijken inmiddels elke week te veranderen, eerder liet Google weten dat de Google Glass geen experimenteel product meer is maar nu onder de Nest-divisie valt, die divisie moet ervoor zorgen dat er een product wordt ontwikkeld dat gereed is voor de massa. Daarna liet Patrick Pichette weten tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers dat het product voorlopig in de ijskast staat. Nu meldt de New York Times dat het product wel degelijk in ontwikkeling blijft, de Nest-divisie begint echter weer helemaal van voor af aan.

Of Pichette was niet goed op de hoogte toen hij de uitspraken deed of bij Google zijn ze het intern nog niet eens over de toekomst van Glass. In elk geval meldt de New York Times nu dat de Nest-divisie wel degelijk aan de slag gaat met de Google Glass.

Fadell zou direct een aantal beslissingen hebben genomen omtrent de toekomst van Glass toen hij het project in handen kreeg. Zo zou hij alle ontwerpen naar de prullenbak hebben verwezen en wil hij dat er helemaal opnieuw wordt begonnen met het ontwerpen van de bril. Alle opties liggen daardoor weer op tafel en ook de mogelijkheid om buiten de kaders te denken die eerder zijn vastgesteld. Verder zal er geen openbaar testprogramma meer volgen voor de Google Glass. Als de Google Glass nu nog aan het publiek wordt getoond dan moet het een productpresentatie zijn met een perfect product dat direct de verkoop in kan.

De versies van Google Glass die tot op heden zijn verschenen moeten we maar zien als een innovatief experiment maar niet als een product dat klaar is voor de massa. Daarvoor werkt het product simpelweg nog niet goed genoeg.