1 min

Schreven we eerder vandaag dat onderzoekers van Columbia University een oplossing gevonden hebben voor misselijkheid die voortkomt uit virtual reality ervaringen, blijkt nu dat Nintendo de techniek nog niet klaar vindt voor de markt. CEO Reggie Fils-Aime vertelde tegenover Bloomberg dat de techniek nog verder ontwikkeld moet worden.

Op dit moment is virtual reality volgens Fils-Aime vooral geschikt voor kort vermaak, niet voor langere ervaringen. "Ik denk dat VR op dit moment nog niet klaar is voor de mainstream en voor massale markttoepassingen en applicaties waar consumenten veel tijd in kunnen steken." De technologie is nu vooral geschikt voor "kleine entertainment-snacks."

Veel andere bedrijven denken hier anders over. Bijna elke grote hardwarefabrikant is er wel op de een of andere manier mee bezig. Denk maar aan producten als de Oculus Rift, HTC Vive en de PlayStation VR. Ook augmented reality krijgt steeds meer aandacht, bijvoorbeeld van Magic Leap en Microsoft.

Nintendo zal de overstap in elk geval pas maken zodra er meer mogelijk is met de technologie. "We willen ons ervan verzekeren dat de technologie flinke toegevoegde waarde heeft voor de consument". Gelukkig wordt de kans op misselijk worden een stuk kleiner door het onderzoek van de Colombia University.