2min

Tags in dit artikel

, , , ,

Keynote, internationaal specialist op het gebied van online business performance, reikte vandaag de Keynote Performance Awards uit aan Vodafone, ING Bank en Tchibo. De websites van deze organisaties lieten de beste resultaten zien in hun branche voor wat betreft beschikbaarheid en snelheid.

Voor de awards onderzocht Keynote gedurende een maand de prestaties van de websites van 75 organisaties. Hiervoor gebruikte het zijn wereldwijde infrastructuur van meer dan 1.600 computers en mobiele apparaten op 114 locaties. De winnaars van de awards lieten in de metingen hun concurrenten ver achter zich. Zo zijn de winnende sites allemaal continu beschikbaar en binnen een fractie van een seconde geladen.

Maarten van Wel, Channelmanager www.ingbank.nl: “ We zijn erg blij met deze prijs. Snelheid en beschikbaarheid zijn essentieel voor de klanttevredenheid op internet. We zullen hier dan ook in de toekomst de hoogste prioriteit aan blijven geven.”

Kanshebbers
Andere genomineerden in de financiële sector waren Rabobank, Fortis bank en ABN-AMRO. Onder de kandidaten voor webwinkels bevonden zich Bol.com, Neckermann.nl en Wehkamp.nl. In de telecomsector waren T-Mobile en KPN kanshebbers. De winnaars kregen de award uit handen van schaatser Rintje Ritsma op de Performance-dag van Keynote. Het is de eerste keer dat Keynote de Performance Awards in Nederland uitreikte.

Harry Odenhoven, Directeur Online Services Vodafone Nederland: “Het is goed om te zien dat de snelheid en bereikbaarheid van onze website niet alleen door het publiek, maar ook door specialisten in het vakgebied zo wordt gewaardeerd. We zijn dan ook zeer trots op deze prestigieuze prijs.”

Voor Vodafone is internet een steeds belangrijker medium om de bijna vier miljoen klanten extra diensten te bieden zoals online facturen, het opvragen van toestelinstellingen via ‘My Vodafone’ en het maken van koppelingen tussen het gebruik van Vodafone-diensten via het internet en de mobiele telefoon. Odenhoven: “Ook nieuwe klanten kijken steeds vaker op onze website om een aankoop te doen in de online shop. Wij zijn blij met het bereikte niveau en met het feit dat we nu ook als beste uit de test van Keynote zijn gekomen. Vodafone zal er ook in de toekomst alles aan doen om klanten ook via internet het beste te bieden.”