Amsterdam neemt nieuw burgerzakensysteem

Amsterdam heeft besloten om per een november 2009 het huidige burgerzakensysteem te vervangen naar een alternatief. Het alternatief wordt geleverd door Centric.

Amsterdam neemt nieuw burgerzakensysteemDe medewerkers bij gemeente Amsterdam worden eerst nog op cursus gestuurd, alvorens ze met het systeem mogen werken. Deze cursussen zijn in handen van BMC, het is de bedoeling dat deze alle 240 loketmedewerkers gaat opleiden voor het nieuwe systeem.

Het huidige systeem, dat sinds 1991 dienst doet, heeft het de laatste tijd zwaar gehad. Zo is er een wildgroei van applicaties ontstaan bij de gemeente Amsterdam en kampt de gemeente al tijden met grote ICT-mislukkingen. Volgens de gemeente staan projectbeheersing en veiligheid dit keer echter hoog in het vandaal.

De gemeente Amsterdam gaat per een november 2009 over naar het nieuwe systeem dat geleverd wordt door Centric. De gemeente verwacht een jaar nodig te hebben voor de gehele migratie. Het pakket dat vervangen wordt is onderdeel van het Gemeentelijke Basis Administratie (GBA)-systeem.

Bron:Computable