Apple doet het de laatste jaren als merk zeer goed. Het afgelopen jaar verstootte de Amerikaanse fabrikant zelfs Coca Cola van de troon als meest waardevolle merk ter wereld. Ook bij de inkopen voor de feestdagen is het Apple dat afgelopen weekend de lakens uitdeelde in de Verenigde Staten.

Volgens onderzoeksbureau Localytics is Apple de grote winnaar op het gebied van populariteit rond de feestdagen dit jaar. Vorige week was het in de Verenigde Staten weer een drukke tijd wat betreft aankopen doen voor de feestdagen. Met name de zogenaamde Black Friday en Cyber Monday staan bekend als de drukste dagen van het jaar.


Bovenstaande grafiek toont de toename van de verkoop van de meest populaire mobiele producten gedurende het afgelopen weekend in verhouding tot het weekend daarvoor. Hieruit valt op te maken dat de mobiele apparaten van Apple het afgelopen weekend zeer in trek waren bij de Amerikaanse consument.

De iPad Air (review) spant hier de kroon met een verkooptoename van 51 procent. Op de tweede en derde plaats staan hier respectievelijk de iPad mini (review) en de iPhone 5C (review). Deze relatief grote stijging in verkoopaantallen is volgens Localytics deels te danken aan voordeelacties die Apple hield. Zo werd er bij de aanschaf van een iPad Air en een iPad mini een waardebon verstrekt ter waarde van respectievelijk 75 dollar en 50 dollar.

Aan de kant van Android waren de Kindle Fire HD 7" van Amazon en de Galaxy S4 van Samsung de grote winnaars.