1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Een eigenaar van een Samsung Galaxy S4 heeft begin deze maand een video op YouTube gezet, waarin te zien was hoe zijn smartphone tijdens het laden vlam vatte. Samsung probeerde de eigenaar de mond te snoeren, maar dat had een averechts effect.

Omdat de Galaxy S4 (review) nog onder de garantie valt, bood Samsung de eigenaar aan om de defect geraakte smartphone te vervangen voor een vergelijkbaar model. Het gaat dus niet per se om hetzelfde model en ook zou dat alleen gebeuren als de bewuste video offline gehaald zou worden, zo meldt Samsung in een document dat het bedrijf aan de eigenaar stuurde.

Tevens meldt het document dat de gebruiker na het ondertekenen van het document geen rechtszaak mag aanspannen en als het voorval zich opnieuw voordoet, is Samsung niet verplicht om het toestel nogmaals te vervangen.

De gebruiker maakte een nieuwe video, waarin hij de brief van Samsung aan de kaak stelt. Ook vergelijkt hij de situatie met een eerder probleem dat hij had met een smartphone van Apple en de Xbox 360 van Microsoft. De video is op het moment van schrijven reeds 668.000 maal bekeken, terwijl de originele video enkele tienduizenden keren getoond was. Je vindt de video onder dit artikel. Het bewuste document is ook online geplaatst.