Het blijkt kinderlijk eenvoudig te zijn om privégegevens van andere los te peuteren bij internet- en telecomaanbieder Ziggo. Het enige wat je hiervoor nodig hebt is de adresgegevens van de betrokkenen.

De Telegraaf onderzocht hoe makkelijk het was om aan de privégegevens van Ziggo-klanten te komen en werd onaangenaam verrast. Dit leek namelijk ontzettend eenvoudig. De Telegraaf vroeg via de telefonische klantenservice van Ziggo het "zogenaamd vergeten" klantennummer op. Ziggo blijkt dit aan iedereen te verstrekken wanneer zij het juiste adres en postcode van de beoogde klant weten op te noemen.

Wanneer het klantnummer binnen is kan men nu op de website van Ziggo een nieuw wachtwoord aangevraagd worden. Dit wachtwoord verstuurd Ziggo naar elk gewenst e-mailadres. Wanneer het klantnummer en het wachtwoord van een klant binnen zijn kan er ingelogd worden en zijn alle gegevens beschikbaar. Hier kan men vervolgens eenvoudig diensten bestellen of opzeggen. Ziggo reageert geschrokken tegenover De Telegraaf. Volgens Ziggo mag dit nooit gebeuren en mogen er telefonisch geen klantgegevens doorgegeven worden. Echter blijkt uit onderzoek van De Telegraaf dat dit dus wel gebeurt en Ziggo laat weten maatregelen te treffen zodat dit in de toekomst niet meer zal gebeuren.