1 min

Tags in dit artikel

,

Facebook wil gegevens gaan opslaan van de muisbewegingen die een gebruiker maakt op de website. Hierdoor kan het bedrijf beter zien welke advertenties de interesse wekken van gebruikers.

Een groot deel van de inkomsten van Facebook komt vanuit advertenties. Het bedrijf heeft er dus grote belangen bij om zoveel mogelijk te weten te komen over de manier waarop gebruikers de website gebruiken. Met deze informatie kunnen ze de advertenties die worden getoond aanpassen op de interesses van de gebruiker.

Eerder werd aan de hand van demografische factoren en gedragsfactoren bepaald welk type advertenties interessant voor je zouden kunnen zijn. Hier wordt in de toekomst mogelijk ook het registreren van je muisbewegingen aan toegevoegd. Facebook’s Ken Rudin geeft hierover aan: "Ik kan niet beloven dat we het zullen gaan uitrollen. Dat weten we waarschijnlijk over een paar maanden."

In principe krijgt Facebook hierdoor de mogelijkheid om je Facebook-pagina nog beter af te stemmen op dingen die jij interessant vindt. Het klinkt dus alsof Facebook de dienst wil verbeteren, maar aan de andere kant doet het wel erg denken aan keyloggers.