2min

Tags in dit artikel

,

Woonkrant.nl is een website die beheerd word door De Telegraaf. De Telegraaf heeft onlangs reclame gemaakt voor deze website, maar de leus die de krant daarbij gebruikte zou niet juist zijn geweest. Concurrent Miljoenhuizen.nl is het niet eens met de leus "De site met het grootste woningaanbod van Nederland", de site claimt zelf het grootste woningaanbod te hebben.

Miljoenhuizen zou het grootste aanbod van huizen hebben, aldus de eigenaren, en niet de site van de Telegraaf. Volgens Miljoenenhuizen.nl maakt de Telegraaf gebruik van dubbele tellingen en is de gebruikte leus dus onterecht.

De Telegraaf liet echter weten dat Miljoenhuizen ook verkochte huizen meetelt en dus zelf ook niet goed telt. Met andere woorden, er begon een welles-nietes spelletje. Uiteindelijk heeft de reclame code commissie geen uitspraak gedaan over wie nu het meest aantal huizen aanbied, maar heeft wel bepaald dat De Telegraaf haar leus weg moet halen. Miljoenhuizen liet op haar beurt weten met een kort geding te komenals de Telegraaf zich niet naar de uitspraak van de reclame code commissie zou schikken.

De Telegraaf heeft dit verzoek geaccepteerd en de tekst aangepast, nu staat er "het grootste aanbod van koop- en huurwoningen in Nederland." Miljoenhuizen is hier niet mee akkoord gegaan, zij vinden dat de uiting van de Telegraaf misleidend blijft. "De Reclame Code Commissie heeft opgemerkt dat zelfs indien het huuraanbod wordt meegenomen de Telegraaf niet kan aantonen het grootste woonaanbod te hebben. De Telegraaf laat dubbele en driedubbele vermeldingen van dezelfde woning gewoon tussen de zoekresultaten staan", aldus Nico Schoonderwoerd van Miljoenhuizen.nl.